Biuro prasowe uPacjenta

Pobierz Zdrowie logo

Ponad 21 mln w rundzie seed dla uPacjenta. Lider home testing tworzy domowy system badań krwi dla Europy

Czołowe polskie VC, zagraniczni inwestorzy i ponad 21 mln złotych – smart lab uPacjenta ogłasza zamknięcie rundy seed. Fundusze pomogą ułatwić dostęp do badań krwi oraz testów COVID w Europie oraz wzmocnić przewagę technologiczną na arenie międzynarodowej.

Idea platformy, dzięki której Polacy mogą dbać o zdrowie, wykonując regularne badania krwi w domu i pracy, przyciągnęła zagranicznych inwestorów. uPacjenta ogłasza zamknięcie rundy seed w kwocie ponad 21 mln zł. Liderem jest Inovo Venture Partners, który przewodził również m.in. pierwszej rundzie Booksy. Finansowanie pochodzi też od Innovation Nest i zagranicznych funduszy YZR oraz grupy inwestorów 10X Founders, którzy stoją za inwestycjami m.in. w Revolut i Tier. Rundę wsparli też prywatni inwestorzy i advisorzy, związani m.in. z Uber, Pracuj.pl, Softbank, Packhelp. Środki zostaną przeznaczone na wzmocnienie przewagi technologicznej i ekspansję w Europie oraz ugruntowanie pozycji lidera home testing w Polsce.
 
uPacjenta to platforma stworzona przez Dominika Swadźbę i Konrada Kargola, która łączy pacjentów i specjalistów medycznych, umożliwiając zamawianie badań krwi do domu. Pacjent wybiera interesujące go badania, ustala datę, godzinę i adres oraz specjalistę, który przeprowadzi pobranie. System przypomina o terminie wizyty, a wyniki badań dostępne online można skonsultować ze specjalistą. W ofercie znajduje się ponad 700 badań laboratoryjnych, w tym również testy na COVID-19.
 
Obecnie uPacjenta jest pierwszym wyborem dla rosnącej liczby Polaków. Tylko w 2021 roku za pośrednictwem platformy zamówiono blisko pół miliona badań krwi. To ponad 2 razy więcej niż w roku poprzednim i aż 11 razy więcej niż 2 lata temu.
 
 

Product-Market Fit w Polsce to dopiero początek. Dążymy do tego, aby każdy człowiek na świecie mógł skorzystać z badań profilaktycznych, siedząc we własnym fotelu. Wierzymy, że dzięki temu ludzie będą częściej się badać, co przełoży się na wcześniejsze wykrywanie poważnych chorób. Naszą misją jest wydłużanie życia, dlatego stworzyliśmy system, dzięki któremu monitorowanie zdrowia jest tak łatwe, jak zamawianie pizzy do domu.

Dominik Swadźba

Dominik Swadźba, CEO uPacjenta

Potencjał sukcesu uPacjenta na rynku europejskim określają m.in. popularyzacja trendu convenience, rosnąca popularność usług telemedycznych oraz ograniczony dostęp do ochrony zdrowia w związku z pandemią. Jednocześnie wciąż brakuje rozwiązań podobnych do uPacjenta. Za dalsze dynamiczne wzrosty spółki odpowiadać będzie międzynarodowy zespół, który dotąd pracował m.in. na sukces Ubera, TripAdvisora czy TravelPerk’a oraz rosnący zespół czołowych programistów. Pozycję lidera na rodzimym rynku dodatkowo umacniają liczne partnerstwa, m.in. z gigantem rynku – siecią laboratoriów Diagnostyka, dzięki czemu do dyspozycji użytkowników platformy jest ponad 1200 stacjonarnych punktów pobrań w Polsce. uPacjenta obecna jest też na rynku usług B2B. W 2021 r. przebadała pracowników w ponad 700 firmach, współpracując m.in. z PGE, Wedel, Cargotec czy Bridgestone.
 

Founderzy przyszłego unicorna muszą być jak dobrzy surferzy, którzy kiedy przyjdzie odpowiednia fala potrafią ją wykorzystać. Dominik i Konrad udowodnili to, w ciągu roku zwiększając 10-krotnie przychody firmy i liczbę wykonywanych badań, kiedy popyt na realizowane przez nich usługi rósł w związku z pandemią. W kolejnych miesiącach również generowali wzrost, pokazując, że to nie tylko chwilowe wykorzystanie okazji, ale umiejętność zbudowania bardzo ciekawej propozycji wartości dla klientów. Według naszych analiz ten model ma ogromny potencjał do powtórzenia sukcesu z Polski na wielu innych rynkach. W rundzie seed founderzy zebrali komplementarną grupę inwestorów z całego świata, dzięki czemu spółka ma wszelkie kompetencje potrzebne do zbudowania co najmniej europejskiego lidera.

Michał Rokosz, Partner, Inovo Venture Partners

W Polsce, gdzie wartość rynku diagnostyki laboratoryjnej szacowana jest na blisko 7 mld zł*, publiczne punkty pobrań stanowią aż 61%. Aby wykonać badania wciąż niezbędne jest tam skierowanie i wizyta osobista.

*Raport PMR, “Rynek usług diagnostyki laboratoryjnej w Polsce 2020. Analiza rynku i perspektywy rozwoju”.

 

uPacjenta.pl – lider w obszarze home testing w Polsce i pierwsza w Europie platforma typu smart lab, umożliwiająca zamówienie badań krwi z dojazdem do domu i biura. Łączy pacjentów ze specjalistami medycznymi, eliminując bariery w dostępie do służby zdrowia i ułatwiając wykonywanie regularnych badań krwi. Oferuje szeroki zakres badań laboratoryjnych oraz testów na COVID-19, a także konsultacje wyników online. Jedna z kilku firm wykonujących testy na COVID-19 w firmach. Aby dowiedzieć się więcej, obserwuj nas na https://www.facebook.com/upacjenta lub odwiedź stronę www.upacjenta.pl.

Inne artykuły

Menu O nas Aktualności Multimedia Badania krwi uCiebie Kontakt Zamiast klocków i kredek… pobieranie krwi! uPacjenta oswaja przedszkolaków z badaniami Wielu rodziców, …

Menu O kampanii Zdrowie bez strachu Baza wiedzy Kontakt Wypalenie zawodowe można wyczytać z badań krwi! Raport WZNC podaje, że co 5. …

Menu O kampanii Zdrowie bez strachu Baza wiedzy Kontakt Dominik Swadźba jednym z mentorów programu Active8 Ani Lewandowskiej Szerzenie świadomości oraz powagi …

Menu O kampanii Zdrowie bez strachu Baza wiedzy Kontakt Strach przed chorobami dotyka aż 72% Polaków, jednak tylko 40% regularnie się bada …